Proto usedávají kolektivy lidí, kteří se zabývají právě odbornými analýzami. A že to není jen tak si můžeme ukázat na několika příkladech.
Mezi ně patří například analýza a kontrola zpětných odkazů, měření pozic klíčových a slov a v neposlední řadě i monitoring konkurenčních webů.
To jsou jen tři příklady z mnoha dalších, všechny zde popsat najdou, bylo by to příliš obsáhlé. A také dlužno dodat, že bez expertních znalostí IT problematiky by pro čtenáře nebyly ani pochopitelné.
Samozřejmě, že existuje spousta a spousta SEO nástrojů k analýzám sloužící, ale zpravidla je to totéž, jako si sám stavět auto. Většinou vás pak s ním nepustí do provozu.
SEO naprosto přesně není samozřejmě jen a jen analýza, je to především o umístění webu mezi první pozice ve vyhledávači. Zkratka search engine optimization je tak zcela výstižná.
Zjednodušeně jde vlastně o to, aby se právě váš web objevil mezi prvními nabídkami téhož zboží. Proto se vlastně dělají i různé již popsané analýzy. V celkovém výsledku se zlepší postavení upraveného webu, a to je účel. A tohle právě umí kolektiv zaměstnanců SEO Praha.
Kdybychom to celé chtěli pojmout s troškou legrace, tak můžeme napsat, že SEO musí přesvědčit vyhledávač o tom, že právě ten váš web je jediný nejlepší na celém světě, ba i v celém Vesmíru a nad něj žádný jiný není. Kdyby to pak vyhledávač pochopil správně a kdyby to šlo, zobrazil by jen váš web a ostatní skryl.
V praxi tak ukáže samozřejmě všechny stránky, ale tu vaši nahoře, pokud ovšem proběhla optimalizace.
Ta se samozřejmě nemůže nechat dělat jen jednou za sto let. Je neustále třeba ji kontrolovat, a občas provést znovu, jinak se bude propagovaný web pomaličku propadat níže a níže až zůstane někde úplně dole, kde již ani normální uživatel nezaroluje, protože to, co hledal již našel.